bloglovin

une nouvelle idée, une nouvelle cible

Jag har börjat tänka såhär;
Som gymnast måste man träna hemma och äta mycket vitaminer för att hålla sig frisk.
Och då tänker många säker;
Men det måste man ju ändå för att må bra.

Men det jag menar är att man kanske skall träna liiiite mer än annars och äta liiiite mer vitaminer och mineraler.
Så jag har bestämt att jag skall äta minst 200 gram frukt eller grönsaker till varje måltid. Och sen ungefär samma mängd som mellanmål! As bra ju. Så måste börja ta med frukt, grönsaker och bär till skolan så att jag kan äta det där. Under sommaren kommer det ju inte vara några problem för då har vi hela trädgården full av bär och frukt. Men under vintern som det fortfarande är kan det vara lite mer problem.
Men sen skall jag också varje kväll när jag är frisk (som jag tyvärr inte är när jag kommer på sånt här) skall gör en liten styrketräning. Ganska enkel egentligen:

Stå på händer mot vägg 2x1minut.
20 fällknivar (har jag precis varit sjuk så blir det situps istället)
20 armhävningar/ 5 när man står på händer och 10 axeltryck
4x10 rygglyft (först med armarna längs kroppen, sen händerna vid huvudet, armar rakt ut åt sidan, armana rakt fram)
Stå på tå på ett ben 30 sekunder varje ben 2 gånger, armarna rakt ut.
2x10 Rygg/situps på sidan (lägg dig på sidan, benen i backen HELA tiden. Lyft upp överkroppen från golvet)
Ja enkelt efter ett tag men lite småjobbigt i början kanske ;)
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0